Geniale service: de Genius Bar

Geniale service: de Genius Bar

Apple staat wereldwijd bekend als een bedrijf dat premium producten verkoopt, niet alleen omdat de producten van het bedrijf een strak design, goede specificaties en een hoge prijs hebben, maar ook omdat het bedrijf mooie verkooplocaties heeft en veel aandacht besteed aan service. De Genius Bar is het officiële servicepunt van Apple en de meeste Apple Stores hebben een eigen Genius Bar.

Wat is het precies?

15198301_2616a611e7_b Zoals in de inleiding al is aangegeven is de Genius Bar hét servicepunt voor Apple-producten. De medewerkers in de Genius Bar worden ook wel Genius genoemd en dat is niet zonder reden, ze weten namelijk vrijwel alles van Apple-producten en kunnen je helpen wanneer een Apple-product niet naar behoren functioneert of is beschadigd. In sommige gevallen kunnen ze een probleem oplossen door de instellingen van het apparaat te aan te passen, maar soms zullen er ook reparaties moeten worden uitgevoerd of moet er een product worden vervangen.

De Genius Bar is vrij uniek omdat het een servicepunt waar alle Apple-producten welkom zijn, het maakt niet uit of het product in de Apple Store of in een andere winkel is gekocht en ook Apple-producten die in het buitenland zijn aangeschaft zijn welkom. Heb je dus bijvoorbeeld een iPhone bij je telefoonabonnement gekregen, dan kan je daarmee gewoon naar de Genius Bar. Heb je geprofiteerd van een goedkope sim only en de telefoon in een andere winkel of zelfs in het buitenland gekocht, ook dan is er geen enkel probleem en ben je welkom in de Genius Bar.

Een afspraak maken

We hebben in Nederland twee Apple Stores, namelijk de Apple Store in Amsterdam en de Apple Store in Haarlem en in beide winkels is een Genius Bar te vinden. Als je gebruik wilt maken van de diensten van de Genius Bar dan wordt aanbevolen eerst online een afspraak te maken op de website van Apple, zodat je nooit lang hoeft te wachten en altijd aan de beurt komt. Tijdens de garantieperiode worden problemen die niet zijn ontstaan door toedoen van de gebruiker gratis opgelost.

broken_iphone_by_wh4y-d3b1dup Mocht een Apple-product buiten de garantieperiode zijn of door eigen toedoen zijn beschadigd, dan zal er voor de service van de Genius Bar moeten worden betaald. Helaas is dit vooral wanneer er reparaties moeten worden uitgevoerd vaak erg duur en in zo’n geval is het vaak goedkoper om naar andere Apple telefoon reparatiecentra te gaan. We raden mensen die bijvoorbeeld hun iPhone hebben laten vallen dan ook aan om goed te informeren over de prijzen bij reparatiecentra en de Apple telefoon reparatie elders uit te voeren. Toch is een bezoek buiten garantieperiode niet per definitie een slecht idee. Mocht het product niet meer te repareren zijn, dan zal Apple je de mogelijkheid geven om tegen een gereduceerde prijs een nieuwe product van hetzelfde type te kopen.


Obama bij de ‘Genius Bar’

Privacy Policy